close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Make Money From Your Roof

We are paying to help homeowners profit from producing solar power. Find out if your home qualifies for our program today. Sign up!
From our sponsors
[問題] 離職薪水問題
Oct 15th 2013, 20:52, by anita4031

作者anita4031 (anita)

看板Salary

標題[問題] 離職薪水問題

時間Tue Oct 15 20:52:46 2013

對於離職後的薪水,有些問題想詢問大家的意見 我之前的公司發薪水有個制度是10日發薪水;15日發獎金 那原則上,每個月都有兩筆錢進來 但在上月(9月)我就做到月底,因為有請事假兩天 所以全勤獎金被扣掉--正常 請事假那兩天的薪水被扣掉--也正常 就在今天發獎金的日子裡,我的獎金被扣掉,半毛也沒有 這樣合理嗎? 請以前的同事幫我詢問老闆,老闆給我的理由是因為我上班時數沒有補足一個月 可是如果是在職員工上班遲到或時數未補足,也會給獎金 他這樣實在是有在凹離職員工的心態 因為最近期離職的同事都有這樣的問題 想請問我應該力爭我該有的權益,還是就放棄,當作做慈善呢? 雖然在8月的時候,就因為喪假的問題,送他2000的全勤獎金 所以真得很不甘心就這樣被他坑掉 但又不知該不該爭取 想請問各位大大的意見,來做參考 再麻煩您們大家了 先說聲謝謝。 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 1.163.195.68

dnzteeqrq:獎金這種東西 看資方吧!=.=應該是領到再離職 10/15 21:31

dnzteeqrq:獎金不給好像也沒違法,有待其它大大說明 10/15 21:32

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    slo2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()